Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir i millorar els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva instal·lació i ús en els termes de la nostra Política de Cookies.





Ai, quina emoció! Endevines què et passa?
07 de març 2018

Ai, quina emoció! Endevines què et passa?

A l'etapa adulta sovint resulta difícil saber què ens passa, perquè estem trists, o perquè estem eufòrics, sentim ràbia o tristesa, tenim enveja o alegria... què és una emoció? Hem estat educats per identificar-les? I per gestionar-les?

L'emoció és un transit íntim de cada persona que té a veure amb un moment en concret, en l'aqui i en l'ara, així doncs és personal i cadascú les viu i les transmet de manera diferent. Identificar-les i ser conscients de les característiques de cada una d'elles, ha de formar part de la tasca educativa tant de la família, com de l'escola. Acompanyar en aquesta educació emocional està íntimament relacionat amb el procés de gestió que l'adult fa de les seves pròpies emocions.

Des de Litten acompanyem els nostres petits en la identificació de l'emoció, en posar-li un nom, en esbrinar què ens passa i perquè ens passa, la nostra tasca radica en estar presents i disponibles davant el món emocional dels infants i en situar aquestes emocions en els seus possibles orígens. Perquè t'has enfadat? Que t'ha fet posar trist?...

Acompanyar-los en la consciència de cada emoció ens ajuda a prevenir la fixació emocional. Per nosaltres és de vital importància atendre a les necessitats bàsiques, ja que sovint, en aquesta etapa de la infància, les emocions vénen derivades de necessitats que no tenim cobertes.

A l'etapa 0-3, quan el llenguatge encara s'està desenvolupant, quan l'egocentrisme és una de les característiques més rellevants dels infants, és molt positiu començar treballant les 4 necessitats bàsiques: la por, l'alegria, la tristesa i la ràbia. Ens agrada naturalitzar aquestes emocions, que els infants vegin que els adults també les tenim i que són necessàries per mantenir-nos en un equilibri emocional. Viure-les totes ens ajuda a estar sans.

Aquest treball d'acompanyament emocional es dóna constantment al dia a dia de l'espai: estant presents, posant-li nom a l'emoció, i esbrinant què ens passa. Entenem però que fer ús de recursos que siguin atraient pels infants també fa que aquesta tasca esdevingui un joc per ells. Els contes són un bon recurs per ajudar als infants en aquest aspecte. Per exemple, “El monstre de colors”, “De quin color és un petó”, “Endevina com t'estimo” són els més coneguts. Els aprofitem per crear nous recursos com ombres xineses o targetes d'emocions en imatge real per tal que tinguin elements a l'abast per identificar-les d'una manera més autònoma i en forma de joc.





Voleu conèixer el projecte?

Contacta amb nosaltres i us explicarem tot el que necessiteu!