Utilitzem cookies pròpies i de tercers per oferir i millorar els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continues navegant, considerem que acceptes la seva instal·lació i ús en els termes de la nostra Política de Cookies.





Matemàtiques a infantil?
14 de gener 2019

Matemàtiques a infantil?

Arriba el segon trimestre, i hem estat treballant en les noves propostes de materials i activitats a oferir als infants que s’han incorporat amb nosaltres aquest curs. La Sònia, va suggerir introduir elements de llenguatge matemàtic per aquells que considerem preparats. Estan creixent i hem observat que estan preparades per començar. Quin és el següent pas?

Callís i Alsina* ens expliquen que el llenguatge matemàtic es fonamenta en tres àrees:

1.- Identificar, reconèixer i definir. Aquesta capacitat s'inicia en el món real i vital. D'aquí la importància de treballar a partir de les qualitats sensorials dels objectes. Fixant-nos en propietats com el color, la mida, el gruix, la forma, el tipus de material, etc.

2.- Relacionar. El objectes no són elements sols i sense incidència en el seu entorn. En el món infantil l'enfoc i criteri acostumen a ser sempre de tipus qualitatiu ("tenir la mateixa forma"; "tenir el mateix color"; etc.) però també quantitatiu (ser o tenir tant com, …) establint-se relacions d'equivalència, d'ordre, seriacions, ...

3.- Operativitat Els elements poden interactuar de manera que es produeixen canvis i transformacions: la barreja d'uns colors en dona uns altres, canvis de formes…

Una de les primeres propostes que volem treballar obeeix a la primera part, identificar la mida, la forma i el pes dels blocs de fusta i relacionar-los amb les siluetes que hem dibuixat sobre el teixit. Elles ja ordenaven segons la mida, fent una filera abans de les vacances.

Ens adonem que fent una valoració general del ventall d’activitats i materials que utilitzem, totes elles involucren la identificació, la relació i interacció dels elements que els envolten. Les matemàtiques ens envolten i seguirem treballant per ajudar els nostres infants.

*Josep Callís; Àngel Alsina. El pensament lògic matemàtic i el joc. IV Jornades de Didàctica de la Matemàtica





Voleu conèixer el projecte?

Contacta amb nosaltres i us explicarem tot el que necessiteu!